اهدای عضو بیمار مرگ مغزی در مشهد نجات‌بخش ۵ زندگی دیگر شد (۹ خرداد ۱۴۰۳) بانوان پیش از اقدام به بارداری از سلامت دهان و دندان خود اطمینان حاصل کنند ژنتیک و وراثت اصلی‌ترین علت کم‌کاری تیروئید در کودکان بیماری MS درمان قطعی ندارد، اما با مصرف دارو می‌تواند به خوبی کنترل شود والدین؛ فرزند اول را برای حضور نوزاد جدید آماده کنند بی‌احترامی، زخمی است که با کودک می‌ماند! چه زمانی وقت مداوا و جراحی چاقی در کودکان است؟ راز جوان‌تر شدن در پیری آخرین فرصت برای ازدواج‌نکن‌ها | زنگ هشدار برای تجرد قطعی یک میلیون دهه شصتی به صدا درآمد درباره بیماری «ام اس» و راه‌های پیشگیری از آن پیش‌بینی افزایش دما در غالب نقاط کشور (۹ خرداد ۱۴۰۳) خیران مدرسه‌ساز ۳۰ کلاس جدید در حاشیه مشهد می‌سازند اما و اگر‌های ثبت‌نام سرویس مدارس | چرا سامانه «سپند» در دسترس نیست؟ فروش خودرو سیل‌زده مشهدی به ۵ میلیون تومان! سرقت مسلحانه گله گوسفندان در حوالی مشهد جدال با مرگ | روایت ۲ ساعت اضطراب و دلهره در عملیات نجات جان پاکبان مشهدی گرفتار در سیل + ویدئو خبر خوش رئیس سازمان برنامه و بودجه برای معلمان بازنشسته سال ۱۴۰۰ آموزش‌ و پرورش: سوالات امتحان علوم خارج از کتاب درسی نبود آموزش تهیه چند نوع دسر و نوشیدنی با توت فرنگی همه چیز درباره خواص گوجه سبز | میوه ترش و خوشمزه بهاری
سرخط خبرها

۲ سال و صد روز سخت کرونایی

  • کد خبر: ۱۱۱۲۵۹
  • ۱۶ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۹
۲ سال و صد روز سخت کرونایی
بعد از مدت‌ها کشورمان یک روز بدون فوتی کرونا را ثبت کرد و همگی از این خبر عمیقا خوش حال شدیم.

سیدزاده | شهرآرانیوز؛ دو سال و صد روز زمان برد، دو سال و صد روز مشقت بار. دو سالی که هر لحظه آن با کلی فکر و خیال و اضطراب گذشت. اضطراب اینکه چه شده و چه می‌شود؟ فیلم‌هایی که از ووهان چین در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شد، آدم‌هایی را نشان می‌داد که داشتند راست راست در خیابان راه می‌رفتند و یکهو پخش زمین می‌شدند. اخبار، اما آن اوایل حتی کتمان کرد و گفت خبری از یک ویروس عجیب و غریب نیست و همان سرماخوردگی ساده است. خبر‌های ضدونقیض، افکار و احساسات ضدونقیضی هم به دنبال داشت؛ هنوز نمی‌دانستیم باید روبه رو شدن با یک همه گیری وحشتناک را باور کنیم یا نه؟

بیشتر که گذشت گفتند پای خفاش در میان است و این چینی‌ها بعد از قورباغه و سگ و گربه و هر آت وآشغال دیگری، روی آوردند به خوردن گوشت خفاشی آلوده به کروناویروس و حالا تاوانش را باید کل مردم دنیا بدهند. باز هم که گذشت گفتند اصلا کرونا یک ویروس دست ساز است که از یک آزمایشگاه به بیرون درز پیدا کرده است. اوضاع که داشت خراب و خراب‌تر می‌شد، دنیا به فکر واکسیناسیون افتاد. دانشمندان و محققان علوم پزشکی دست به کار شدند تا پادتنی بسازند. ما داشتیم با مفاهیمی به اسم قرنطینه و ابزار و ادواتی مثل ماسک و الکل اخت می‌شدیم و از طرف دیگر، آمار مبتلا‌ها و فوتی‌ها بیشتر و بیشتر می‌شد. تعلل و تأخیر در واکسیناسیون عمومی داغ‌های این مدت را بیشتر کرد.

رنج‌هایی که بسیاری از ما طی این دوران تحمل کردیم شاید هیچ کس به جز خود ما نتواند درک کند. رنج‌هایی که بخش زیادی از آن به دوش مردم بود و بخش اعظمی هم به دوش کادر درمان. حالا دو سال بیشتر از این سختی‌ها می‌گذرد و آمار‌ها و شواهد می‌گوید؛ گرچه هنوز به نقطه پایان این روز‌ها نرسیده ایم؛ اما وضعیت حسابی رو به بهبود است. وزیر بهداشت در روز‌های گذشته توییتی زد و خبری خوش داد: «پس از دو سال و صد روز مقابله ملت قدرتمند ایران با کرونا و در حالی که در آمریکا و اروپا آمار تلفات بالایی گزارش می‌شود، ایران، نخستین روز بدون فوت کرونا را تجربه کرد. این موفقیت را به رهبر انقلاب و ملت ایران تبریک می‌گویم و بر ارواح بلند شهدای مدافع سلامت درود می‌فرستم.»

این متن، به شدت در شبکه‌های اجتماعی دست به دست شد و موجی از واکنش‌های مسرت بخش و مثبت را به همراه داشت. کاربری از این نوشت که: «بعد از مدت‌ها اشکم دراومد. آمار فوتی‌های کرونا به صفر رسید و کرونا دیگه واقعا آخراشه. فکرم رفت سمت بلا‌هایی که از سر گذروندیم. عزیزایی که از دست دادیم و روز‌هایی که از ترس زندگی نکردیم. بری دیگه برنگردی.» و دیگری از این گفت که: «اون روزی که اولین فوتی کرونا تو کرمان ثبت شد هیچ کدوم مون فکر نمی‌کردیم که باید دو سال و صد روز تحمل کنیم تا آمار این فوتی‌ها به صفر برسه. چه روز‌های سختی رو پشت سر گذاشتیم.

چه سختی‌هایی رو کادر درمان به دوش کشیدن تو این مدت. کاش این روال همین طور ادامه پیدا کنه و دیگه هیچ خانواده‌ای هیچ جای دنیا عزیزش رو به خاطر این ویروس از دست نده.» آمار‌های جهانی البته می‌گوید کشور‌های آمریکا، هند و برزیل همچنان در صدر تعداد مبتلایان و فوتی‌ها قرار دارند. مهر تأییدی بر اینکه کرونا ویروس همچنان در بسیاری از نقاط دنیا در حال جولان دادن است و همچنان تا سوت پایان کرونا که با خیالی راحت ماسک‌ها و الکل‌ها را به هوا پرتاب کنیم فاصله داریم.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->